Katalog


Z cyklu przypominania sobie wydarzeń sprzed 30 lat, dziś przypomnienie katalogu wyrobów firmy Unitra-Diora z roku 1981.

Łza się w oku zakręciła.  Kupiłem wtedy, na giełdzie płytowej w Wrocławiu, jeden z zestawów reklamowanych w tym katalogu. Dokładnie zestaw numer 2 „mini wieża”. Do dziś mnie intryguje, wzmacniacz, dwupoziomowy z zestawu numer 3 – może kiedyś sobie kupię?  Ależ to wtedy pięknie grało, w stosunku do posiadanego wcześniej radiomagnetofonu Siemens. Który też grał ładnie, w przeciwieństwie do wszelkich maści „Kasprzaków”, „Grundigów” itp. Grał ładnie, ale to była inna bajka, taka wieża. Co prawda, po roku sprzedałem, jak usłyszałem jak grają ” duże wieże” – nie koniecznie z tego katalogu. Sentyment jednak, to tego co pierwsze,  pozostał. Oprócz mechaniki magnetofonu, która potrafiła obudzić, sąsiada piętro niżej.

Skany są, nie mojego autorstwa, katalog wygląda marnie.

Jako dodatek zamieszczam fotkę radia „Amator” z katalogu, Unitry, z roku 1977 – jako przykład, że katalogi Unitry, nie zawsze wyglądały tak beznadziejnie, jak ten.  Wygląda to lepiej, co nie znaczy, że to radio grało lepiej. Nie grało. Szczególnie na kolumnach które miało w zestawie. Na szczęście, to mnie ominęło.

Przypomniało mi się, że mam gdzieś w domu magnetofon z tamtych lat. Muszę sprawdzić, gdzie go schowałem. 🙂

Stosowne nagranie?

„To były piękne dni” W wersji, „południowej” 😉

http://www28.zippyshare.com/v/73868529/file.html

2 thoughts on “Katalog

    • Może się gdzieś trafi za 20 złotych 🙂
      Obecny wzmak Pioneer SA-410 kupiłem za 40 złotych 🙂 I kurka gra i jestem zadowolony.
      Kupiłem przedwzmacniacz gramofonowy, obecnie produkowany, zdążył się już dwa razy popsuć.

Możliwość komentowania jest wyłączona.