Powerslave


Powerslave piąty album studyjny heavymetalowej grupy Iron Maiden, wydany w 1984 roku[7]. Został bardzo ciepło przyjęty przez fanów na całym świecie, a jego komercyjny sukces zaowocował rozpoczęciem World Slavery Tour ’84/85 – ogromne przedsięwzięcie, które obejmowało ponad 300 koncertów na całym świecie. Iron Maiden rozpoczęli koncerty 9 sierpnia 1984 w Polsce. Był to pierwszy występ zespołu heavymetalowego za „żelazną kurtyną”. Trasa promująca Powerslave trwała ponad 13 miesięcy[8], w ciągu których popularność Maiden osiągnęła apogeum na całym świecie.Wikipedia

Było tak:

Nie pamiętam już, ile miesięcy musiałem wtedy pracować, aby tą płytę kupić. Płyty wtedy były drogie, bardzo drogie. Szczególnie te wydawane poza Polską. Pamiętam, że płytę kupiłem, na giełdzie płytowej w Wrocławiu, w Pałacyku.

Ależ to była wtedy radocha, zarzuć taki winyl na talerz. Nie do pisania dziś historia.

Rozczarowała mnie wtedy ta płyta. Owszem ładnie winyl grał, bardzo ładnie, szczególnie blachy grały pysznie,  nie to co polskie badziewie winylowe. Ale, kompozycje były wtórne.

Zarzuciłem sobie dziś tą płytę na uszy. Niestety, nie z winyla, ale na szczęście z pierwszej edycji CD. Ładnie to zagrało. Bardzo ładnie!. Bardzo dobrze nagrana płyta! Kiedyś, kupię raz jeszcze, ten winyl. Obowiązkowo!

Kompozycje wprawdzie wtórne, ale o dwa nieba lepsze, niż to co ta kapela nagrała po tej płycie. DOBRA PŁYTA!

Ciekawa historia jest taka, że ja wtedy byłem na na koncercie tej kapeli,  9 sierpnia 1984, o którym w Wikipedii napisano.  Hala Ludowa, Wrocław!

