„Nowa Wieś” Lata 1968-1970 (wycinki prasowe)


Dziś proponuję lekturę, na długie jesienne wieczory. Zestaw wycinków prasowych z kolorowego tygodnika „Nowa Wieś”, z lat 1968-1970. To bardzo ciekawy okres w historii polskiej muzyki popularnej. Wybrałem te fragmenty z tygodnika w których napisano o muzyce. Dodałem różne bonusy nie związane z muzyką. Całość jest w formie fotek, zrobionych aparatem fotograficznych, „z wolnej ręki”. Na ogół czytelnych.

Możliwa jest całość, ale ktoś musi opłacić pracę z tym związaną. Pracy jest bardzo dużo. „Zabawność” tej historii jest taka, że źródła są dostępne za darmo. Wystarczy wybrać się na spacer do publicznej biblioteki, takiej która takie źródła ma. Nie jest ich dużo, ale są!

Gdybym był bogaty – a nie jestem – to, z uwielbieniem bym utonął w stosie tej makulatury.

 

7 thoughts on “„Nowa Wieś” Lata 1968-1970 (wycinki prasowe)

  1. Wspaniała lektura. Bardzo dziękuję za opublikowanie. Niektóre fotosy – szczególnie z festiwali opolskich pamiętam dobrze. Dobra robota. Szacunek!

    PS. Chcę zapytać o pozycję książkową, która była prezentowana na innym Pańskim blogu.
    Tadeusz Skliński – „Niemen. Dyskografia, fakty, twórczość”.
    Miałem ja ściągniętą i niestety, złośliwość rzeczy martwych… Czy jest możliwość otrzymania nowych linków.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    Starszy Pan

    • Ta pozycja to były fotki tej książki, niestety niekompletne. Mam w zamiarze zrobić, albo skany, albo fotki całości. Nie wiem kiedy to zrobię, ale kiedyś zrobię, bo egzemplarz mam. Równie ciekawa pozycja książkowa o Niemenie, to książka pióra Dariusza Michalskiego. Również ją mam, ale nie wiem kiedy ją zdigitalizuję.
      Obie pozycje warto kupić. Bezwzględnie!

      • Wydawało mi się, że były to fotografie kompletne wszystkich stron książki Sklińskiego.
        Nawet jeśli nie, prosiłbym o wznowienie linków. Książka jest, niestety, niedostępna nawet na Allegro.
        Jeśli już mowa o publikacjach dotyczących Niemena, chyba najbardziej wyczerpującą -moim skromnym zdaniem – jest pozycja R.Radoszewskiego „Kiedy się dziwić przestanę” i M.Gaszyńskiego „Czas jak rzeka”, m.in. ze względu na umieszczone tam zdjęcia.Mam też D.Michalskiego niby-wywiad „Niemen o sobie” i „Niemen.Czy go jeszcze pamiętasz?” Rozumiem, że pisze Pan o tej drugiej.

  2. Nie są to kompletne fotki, dlatego nie chcę ich zamieszczać. Kiedyś, jak będę miał trochę wolnego czasu zrobię skany lub fotki całości, wtedy je zamieszczę. Wymaga
    to jednak wizyty w bibliotece, która tą książkę ma, jak i inne o których Pan napisał.
    Czasu, na dziś brak.

Możliwość komentowania jest wyłączona.