Przychodził nocą?


Kilka razy miałem w zamiarze kupić tą edycję, ale za każdym razem zadawałem sobie pytanie, po co kupować, jak mam re-edycję CD z roku 2006. Bóg jednak chciał aby stało się inaczej. W końcu kupiłem, ale bez przekonania, że ma to sens. Myliłem się. Kupiłem za jeden złotych polskich. Lubię takie ceny. Odkąd pamiętam, sadziłem, że ta płyta ma tytuł „Przychodził nocą” Patrzę jednak na tą edycję i czytam, że ma inny tytuł. Heh, ale jaki? Jedna przygoda w Toruniu, czy też więcej przygód w Toruniu? Ot zagadka? Napisano również, że piosenki nagrano, w październiku i listopadzie roku 1993. Zostało więc niewiele czasu, tylko grudzień, aby płyta mogła się ukazać na rynku w roku 1993. Taką datę podają internetowe źródła. Nie sądzę aby ta płyta ukazała się w roku 1993, dużo bardziej prawdopodobny jest tutaj rok 1994. Dużo bardziej, ale pewności nie mam.  Przyglądam się poligrafii i widzę, że jest daleko inna, niż, skąpa, poligrafia re-edycji CD. Czy taką szatę graficzną miała pierwsza edycja CD? Tego nie wiem, bo nigdy pierwszej edycji CD nie spotkałem. Co prawda, obie edycje CD mają ten sam numer katalogowy, powinny więc mieć tą samą poligrafię, ale czy tak było? Zapomniałem już, że Tonpress, jeszcze w latach 90 wydawał kasety magnetofonowe. Co ciekawe, ta kaseta jest, według źródeł internetowych, ostatnią pozycją jaką wydał. Ale numer.

Kiedyś uważałem, że ta płyta to blady cień pierwszej płyty, te same patenty. W rzeczywistości tak jest, że to kopia, ale bardzo dobra kopia. Podoba mi się jak tutaj gra na Hammondzie Jacek Rodziewicz, podoba mi się Kayah w chórkach, oraz sposób w jaki te piosenki nagrał Wojtek Przybylski. Klarowny i przejrzysty.

Trzeba by poszukać, w starej prasie, recenzji tej płyty, ciekawi mnie jak wtedy płytę oceniono. Tylko w jakiej?

Zobaczcie, ile radochy za złotówkę, nieosiągalna przyjemność w przypadku pobrania płyty w postaci mp3 z internetu.

http://www42.zippyshare.com/v/7749773/file.html
http://www63.zippyshare.com/v/65512006/file.html

One thought on “Przychodził nocą?

  1. Skasowałem, przez nieuwagę komentarz Pana Mietka. Treść jednak zachowała się, a była taka:

    „o ile pamiętam to na początku stycznia 1994 kupiłem tę kasetę, w Trójmieście” – Pan Mietek
    Zaglądnijcie czasem do Pana Mietka, bo ciekawie pisze, bez ochów i achów:

    http://panmietek.blogspot.com/

Możliwość komentowania jest wyłączona.