I Ogólnopolski Przegląd Zespołów Rockowych Nowej Fali – Kołobrzeg 1980


W przypadku takich archiwów należy cieszyć się, że w ogóle coś słychać. Tutaj, o dziwo, nie tylko dobrze słychać, ale słychać, przeważnie, wyraźnie.

„Non Stop” – Listopad 1980

Niestety, jakiś wandal zniszczył stronę z pierwszą częścią artykułu o zespole Kryzys Romansu. Może ktoś posiada ten numer Panoramy?

Przeglądnąłem kilka ogólnokrajowych czasopism z tamtych lat, żadnej informacji o tym festiwalu nie znalazłem, lub przeglądając pominąłem informację o tym festiwalu Trzeba by sięgnąć do prasy lokalnej, może tam coś znajdzie się? Akurat mam dostęp do takiej prasy, tylko czasu brak, i funduszy brak. Ale jak znajdzie się człowiek dobrego serca i wyłoży fundusze na pracę, to ja chętnie zanurkuję w tej „makulaturze”. Póki co, przypomnienie, co było popularne, w roku 1980, w sierpniu,  na polskich listach przebojów.

 Panorama, sierpień 1980. Wysokonakładowy ogólnopolski tygodnik (500 tys)

Non Stop, sierpień 1980. Miesięcznik, chyba, jedyne wtedy czasopismo w całości poświęcone muzyce popularnej. Jak się tak uważnie wczytać, to…. no właśnie. Jackowski, nie był „A” a „M”. Piosenki „Nie wierz nigdy kobiecie” nie napisali Lipko z Sikorowskim, a Borysewicz z Mogielnickim, słowa do piosenki „Bananowy song” napisał Marian Skolarski, ten sam który pisał słowa piosenek grupy Klan, na przykład „Epidemia euforii”

One thought on “I Ogólnopolski Przegląd Zespołów Rockowych Nowej Fali – Kołobrzeg 1980

Możliwość komentowania jest wyłączona.