Bielizna 1987


Moja ulubiona kapela, z uwagi na duże poczucie humoru, do własnej twórczości.

To co ja proponuję, to zapis koncertu zespołu z roku 1987. Nim wydali pierwszą płytę, wtedy, winylową. Nie wiem jaki to koncert, być może jest to zapis koncertu zespołu w Jarocinie w roku 1987. Pewności nie mam. Nagrania wydano na kasecie magnetofonowej, chyba, w latach 1990-1992. Wydawca „FALA”

Ciekawy to był wydawca. Wydawał unikalne, dziś, źródła koncertowe. Kto za tym stał, nie wiem? Zgranie z kasety zmonofizowałem. Wybrałem lepiej grający kanał. Gra to bardzo ładnie, mimo, że gra monofonicznie.

Nagrali kilka płyt, ale nic więcej nie wymyśli, ponad to co tutaj zagrali.

http://www11.zippyshare.com/v/12267332/file.html

ps: podziękowania za podesłanie mi tej kasety.

5 thoughts on “Bielizna 1987

  1. Prędzej bym obstawał za tym że koncert był z Krakowa… z tego co się orientuje to podobnie jak wydane przez fale Kobranocka i Sztywny Pal Azji pochodzą właśnie z Krakowa. Zgaduje że gość miał dojście do organizatorów lub klubu i podpinał magnetofon pod konsolę.Dziwnym jest że Gość ten jest kompletnie nieznany prowadząc wtedy taką firmę jak „Fala” wydając później różne punkowe kapele , ktoś z tych kapel wtedy młodych miał z nim styczność , więc może trzeba by zapytać konkretnie kogoś z kapel kim był Gość z Fali…poza tym moje podejrzenie jest też że ta sama osoba poprowadziła po zniknięciu Fali z rynku firmę „Silverton” ..podejrzenie to opieram na podobnych wydawnictwach na początku działalności wydawniczej Silvertonu… czyli część tych kapel co wydała Fala np Smar SW czy Boikot.Tylko że materiał nagrany już w bardziej profesjonalnym studio…Nie będe pisał o różnych plotkach na temat wydawcy „Fala” które naście lat temu krążyły po sieci bo nie mają teraz większego znaczenia…w każdym razie patrząc na to co wydawała Fala to wiele ówczesnych grajków musiało mieć kontakt z osoba działająca w tej firmie.

    P.s. jako ciekawoste moge dodac że Fala wydała też swojego fanzina… co prawda tylko 1 numer ale jednak .. a w nim np katalog swoich wydawnictw..jeszcze wtedy mao w nim było …plus inne rzeczy muzyczne niekoniecznie tematycznie powiązane z tym co wydawali ..np recenzja z koncertu Deep Purple w Polsce 🙂 …posiadam to pisemko więc jesli ktoś jest zainteresowany mogę zeskanować i udostępnić :-

    • Z Krakowa jest też, wydany przez Falę koncert, zespołu Klaus Mitffoch, tyle, że z innych lat, rok chyba 1984. Co jeszcze o niczym nie świadczy. Ciekawa historia, z tym związana, jest taka, że o tym wydawnictwie, jako o wydawnictwie pirackim, wspomina Lech Janerka, na płycie z nagraniami „bez prądu”. Swoją drogą, chętnie bym posłuchał nagrań z tej płyty.

      Jak było, to dziś trudno znaleźć takie informacje. Ówczesna prasa muzyczna, pomijała, na ogół takich wydawców. Tacy wydawcy, dziś, nie chwalą się tym, że wtedy wydawali. Co prawda, nie było wtedy, dzisiejszej, ustawy o prawie autorskim, więc wydawnictwa takie były legalne, ale jest też, jeszcze coś takiego jak uczciwość, moralność, itp.
      Pamiętam, że sporo, wtedy, wydawnictw było utworzonych przez osoby związane blisko z muzyką. Redaktorów muzycznych, realizatorów muzycznych, muzyków, autorów tekstów. Może, tak było i w tym przypadku?

      Bardzo dobry koncert. Nigdy wcześniej nie słyszałem nagrań live Bielizny, z tamtych lat. Musiałem czekać na to 25 lat. Bardzo dziękuję.

    • Tak , to z pewnością ta sama Fala pomimo innego adresu niż na kasetach 🙂 Pisałes tam że szukasz nagrań Kolaborantów „I my kiedyś będziemy grac przeboje”. Krążyło to kiedyś po sieci..chyba na forum punkserwis.org było dostępne ale nie wiem czy dobrze pamiętam.no i nie wiem czy link jest jeszcze aktywny. Bardzo dobry materiał, tylko niestety nie najlepszej jakości..jeden kanał nagrany ciszej. Jeżeli nie znajdziesz to posiadam kopię, dawno temu zripowaną z kasety którą posiadałem. mogę „pożyczyć” 😉
      Pismo z Fali zeskanuje i podeslę, nie ma problemu.
      I jeszcze co do nagrań Bielizny…mam na kasetach jeszcze jakieś ich koncerty… Jarocin powinien być i coś jeszcze…nie pamiętam co ,musiałbym zajrzeć do kartonów,także koncert jeszcze pod nazwą Bielizna Goeringa… ale jakiej jest to jakości nie mam pojęcia…nie sposób pamiętac wszystkiego 🙂
      Adam

      • Dziękuję za informację.
        Na razie wstrzymajmy się z kolejnymi pozycjami. Wpierw muszę ogarnąć całość pierwszej partii. Idzie mi to powoli, gdyż mam wolne tylko weekendy. Ale sukcesywnie będę podsyłał kolejne pozycje.

Możliwość komentowania jest wyłączona.