Międzygwiezdni niszczyciele rocka


Koncert zespołu Kryzys z 27 czerwca 1981 roku, sobota po południu, w ramach imprezy towarzyszącej „Rock w Opolu” Festiwalowi Piosenki Polskiej w Opolu.

Kryzys w składzie:

Maciek Góralski – perkusja
Bruno Jeżyk – gitara basowa
Tomek Świtalski – saksofon tenorowy
Arnold Brylewski – gitara, śpiew
Szymon Szałkowski – śpiew

Koncert zapowiada  Andrzej Jaroszewski

Zestaw nagrań:

01.Zapowiedź
02.Armagedon
03.Święty szczyt
04.Wojny gwiezdne
05.Ambicja
06.Telewizja
07.Get up Stand Up
08.Mam dość

Niewiele udało się znaleźć, w ówczesnej prasie muzycznej na temat tego występu.

Non Stop 1981-08. Autor Wojciech Soporek

Tygodnik Panorama 1981. Autor Zygmunt Kiszakiewicz

Zadziwiające jest, że nie wydano tego koncertu na płycie CD, szczególnie, że istnieje zapis stereofoniczny, bardzo dobrej jakości, który zapewne znajduje się w Radiu Opole.

Poniżej podstawowy sprzęt odsłuchowy fanów rocka z tamtego czasu, czyli roku 1981. „Kultowy” „Kasprzak.

7 thoughts on “Międzygwiezdni niszczyciele rocka

  1. naście lat temu dzięki uprzejmości ówczesnego pracownika archiwum radia Opole udało mi się zdobyć kopie tego koncertu ,prosto z taśmy matki…jakość naprawde powala! Tak samo koncerty Tilt’u i Kult’u z 1986 roku. Wtedy konferansjerem był p. Wojciech Mann , jak dobrze pamiętam 🙂

  2. z checią bym udostępnił , ale niestety nie mam możliwości zgrania z kasety . Wiem że te koncerty krążą po sieci ale jakość ich jest dużo słabsza niż z tej tasmy , przynajmniej ja na takie natrafiłem .

    • Napisz do mnie na maila. Jak podeślesz kasetę do zgrania, to ci ją porządnie zgram.
      To co ja proponuję miało dobre źródło. Poprawiłem to trochę, aby równo grały kanały, wyciąłem przerwy, ciszę pomiędzy nagraniami. Ktoś niestety to bezmyślnie skompresował do mp3, i dźwięk czasem potrafi ślimaczyć nie przyjemnie

  3. Koncert jest „w pytę” – jak to się niegdyś mawiało. Ostatnio przypomniało mi się to powiedzenie, jak oglądałem „Indeks” Kijowskiego – notabene świetny film – polecam. Za koncert wielkie podziękowanie.

    • „Nie można umierać godnie, nie można oddychać swobodnie. Jestem już zmęczony”

      Absolutnie, koncert jest w pytę. Szkoda, że po dziś dzień nikt tego na CD nie wznowił.

Możliwość komentowania jest wyłączona.