Dezerter


Chciałem sobie przypomnieć kiedy na rynku ukazały się płyty zespołu Dezerter. Płyty „Underground Of Poland” (Maximum Rock’n’Roll MRR 003), „Dezerter” (wydanie Klub Płytowy Razem RLP-020) Dezerter (wydanie Poljazz PSJ-211)

W tym celu przeglądnąłem dwa ówczesne miesięczniki muzyczne, „Non-Stop” i „Magazyn Muzyczny”

Recenzje płyty „Underground Of Poland” pojawia się w Polsce w roku 1988, w majowym wydaniu Non-Stop-u, oraz kwietniowym wydaniu Magazynu Muzycznego. Co może skłaniać do wniosku, że płyta, jednak, ukazała się na rynku w roku 1988, a nie w roku 1987. Ale pewności nie mam.

Recenzja płyty Dezerter (Klub Płytowy Razem) pojawiają się w Polsce w roku 1988, w wrześniowym wydaniu Non–Stop-u, oraz październikowym wydaniu Magazynu Muzycznego. Co może skłaniać do wniosku, że płyta na pewno ukazała się w roku 1988.

Recenzja płyty Dezerter (Poljazz) pojawiają się w Polsce w roku 1989, tylko, chyba, w Non-Stopie w wydaniu listopadowym. Z informacją, że „kolega płytę miał już w maju, a ja dopiero teraz” W Magazynie Muzycznym, recenzji płyty nie znalazłem, znalazłem dwie krótkie notki. Reklamę firmy Poljazz, z lutego 1989, że płyta jest do kupienia w sklepach. Oraz krótka notkę z września, że płyta nareszcie ukazała się na rynku.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Przyglądając się zestawowi nagrań na pierwsze płycie „Underground Of Poland”  – pierwsze wydanie – zauważyłem, że ma inny zestaw nagrań, niż wszystkie wznowienia późniejsze, na nośniku CD i płycie winylowej, na których brak nagrania „Piosenka Kapitana Klosa”, na reedycjach jest nagranie – którego nie ma na pierwszej edycji – „Dla zysku” Intrygujący to fakt, szczególnie, że to w tym nagraniu, według przytoczonych recenzji, można by usłyszeć Stanisława Mikulskiego, aktora grającego postać dzielnego Kapitana Klosa.
Ciekawi szczególnie mnie ten utwór w wykonaniu Dezertera, bowiem Stanisław Mikulski, zaśpiewał piosenkę „Był taki czas” na melodię z filmu o przygodach Kapitana Klosa. Zaśpiewał dawno temu, w roku, o ile dobrze pamiętam, 1969. Ciekawe, czy w jakiś sposób Dezerter do tego nawiązał, czy też nawiązał tylko do samej postaci filmowej?

4 thoughts on “Dezerter

  1. No a nie? przeca najpierw trzeba plyte posluchac i to kilka -nascie albo i -set razy, potem napisac recenzje, oddac do wydawnictwa, ktore doklada cykl produkcyjny i zanim opublikuja to roczek minal jak z bata strzelil.

Możliwość komentowania jest wyłączona.