Pomyśl, Aniu o kochaniu !!!


Gdybym, wtedy, w roku 1981 wiedział, to co teraz wiem, że piosenki śpiewane na Festiwalu Piosenki Żołnierskiej w Kołobrzegu były, nie zawsze, ale przeważnie, co najmniej ciekawe, to bym się tym festiwalem, wtedy, interesował. Niestety, nie widziałem tego, nie wiedziałem również – bo i skąd wiedzieć miałem – że za 30 lat piosenki z tego festiwalu, w dużej mierze, nie zostaną nigdzie wydane. W dużej mierze, bo to co zostało wydane, to tylko mała ich część.  Rock był wtedy modny, i takiej muzyki słuchałem, a szkoda, że tylko takiej.

Nie inaczej, chyba, jest w przypadku tej piosenki, za którą jej wykonawczyni, Urszula Solarek, otrzymała nagrodę publiczności na FPŻ w Kołobrzegu w roku 1981. Nigdzie tej piosenki nie mogę znaleźć.

Niestety, nie nauczono mnie, w szkole podstawowej, na lekcjach śpiewu – wychowanie muzyczne, tak chyba się ten przedmiot nazywał – czytać nut, a i słoń mi na ucho nadepnął, więc nijak nie zanucę sobie z poniższego materiału tej piosenki. A szkoda. Ale nie wszystko jeszcze stracone, podejrzewam, że człowiek o którym teraz myślę ma tą piosenkę, w swoim archiwum, ale ostatnio narozrabiałem – który to już raz? 😉 – i raczej szansa na to, że tą piosenką się podzieli jest nikła. Ale nadzieja, że kiedyś posłucham jeszcze we mnie nie umarła.

Swoją drogą, to bardzo ciekawy temat. Piosenki wykonywane przez artystów amatorów na tym festiwalu. W zasadzie nigdzie nie zostały opublikowane, a przecież była to istotna część tego festiwalu, niestety również pomijana przez ówczesne relacje telewizyjne,  konkurs piosenek śpiewanych przez amatorów. W relacjach telewizyjnych z tego festiwalu, jak już takie przypomni telewizja, to ewentualnie pokażą laureata, ale nie zawsze. A przecież, czytając stare czasopisma, można odnaleźć wiele informacji o tym, że odbywały się ogólnokrajowe eliminacje do konkursu amatorów, było wiele o tym ogłoszeń.   Dziś wiedza o tym, pozostaje wiedzą dla wtajemniczonych. Dlaczego? Tego nie wiem.

ObrazekObrazek

Zamieszczony materiał ukazał się w czasopiśmie „Synkopa” Klub Miłośników Piosenki numer 84, w roku 1981. Na okładce tego numeru była, wtedy bardzo popularna artystka, znana i popularna do dziś. Oto to zdjęcie:

Obrazek

One thought on “Pomyśl, Aniu o kochaniu !!!

Możliwość komentowania jest wyłączona.