Barbara Dunin & Zbigniew Kurtycz – Żeby ludzie się kochali


 
Barbara Dunin i Zbigniew Kurtycz
Żeby ludzie się kochali
etykieta: Pronit SX1231
nośnik:    Longplay
rok:    1975

Strona A   
   
1.    Żeby ludzie się kochali
(Stefan Mrowiński, Adam Skorupka)   
2.    Jest mi potrzebna twoja miłość   
(A.Skorupka – S.Mrowiński)
3.    Złote lata
(Andrzej Januszko – Tadeusz Urgacz)   
4.    Daleko gdzieś pojechałbym
(Stanisław Musiałowski – Bogusław Choiński, Marek Dagnan)   
5.    Gdzie odeszła dziś twoja miłość   
(A.Leń – K.Logan)
6.    Dwoje takich jak my
(Jacek Szczygieł – Zbigniew Stawecki)   

Strona B

7.Wiązanka   

1.    Za daleko   
(S.Scott – K.Wolińska)
2.    Cicha woda
(Adi Rozner – Ludwik Jerzy Kern)   
3.    Wołam cię
(Zbigniew Kurtycz – M. Walewski)   
4.    Jadę do ciebie tramwajem
(Zbigniew Kurtycz – Janusz Odrowąż)   

8.    Barwny duet
(Zbigniew Kurtycz – Józef Prutkowski)   
9.    Słodkie tango dla ciebie
(Jacek Szczygieł – Zbigniew Stawecki)   
10.    Kto się na to nabrać da
(Zbigniew Kurtycz, Wojciech Piętowski – Andrzej Jerzyński)   
11.    Zakochani bo młodzi
(A. Leleń – Krzysztof Logan)  

Barbara Dunin i Zbigniew Kurtycz
Żeby ludzie się kochali
etykieta: Pronit SX1231
nośnik:    Longplay
rok:    1975

Strona A   
   
1.    Żeby ludzie się kochali
(Stefan Mrowiński, Adam Skorupka)   
2.    Jest mi potrzebna twoja miłość   
(A.Skorupka – S.Mrowiński)
3.    Złote lata
(Andrzej Januszko – Tadeusz Urgacz)   
4.    Daleko gdzieś pojechałbym
(Stanisław Musiałowski – Bogusław Choiński, Marek Dagnan)   
5.    Gdzie odeszła dziś twoja miłość   
(A.Leń – K.Logan)
6.    Dwoje takich jak my
(Jacek Szczygieł – Zbigniew Stawecki)   

Strona B

7.Wiązanka   

1.    Za daleko   
(S.Scott – K.Wolińska)
2.    Cicha woda
(Adi Rozner – Ludwik Jerzy Kern)   
3.    Wołam cię
(Zbigniew Kurtycz – M. Walewski)   
4.    Jadę do ciebie tramwajem
(Zbigniew Kurtycz – Janusz Odrowąż)   

8.    Barwny duet
(Zbigniew Kurtycz – Józef Prutkowski)   
9.    Słodkie tango dla ciebie
(Jacek Szczygieł – Zbigniew Stawecki)   
10.    Kto się na to nabrać da
(Zbigniew Kurtycz, Wojciech Piętowski – Andrzej Jerzyński)   
11.    Zakochani bo młodzi
(A. Leleń – Krzysztof Logan)   

Nie było łatwo doprowadzić tych nagrań do stanu takiego aby była przyjemność ze słuchania, gdyż winyl był w kondycji fatalnej.
W pierwszym odruchu chciałem wyrzucić do kosza. Na szczęście odłożyłem na półkę. Za dwa dni spróbowałem raz jeszcze. Umyłem dokładnie. Odtworzyłem ze dwa razy i zgrałem za trzecim odtworzeniem. Następnie, używając, wyłącznie funkcji od usuwania trzasków i klików, w kilku przebiegach oczyściłem. Dodatkowo tu i tam z ręki pousuwałem, pozostałe trzaski. Tak, teraz do się słuchać, choć czasem, w tle, słychać to czego nie powinno być słychać.

Niesamowity duet!!!

A „Cicha woda”? Czy pan chce, czy nie, to jest pańska wizytówka artystyczna.

I bardzo się z tego cieszę. Ta piosenka była w latach 50. jedną z najpopularniejszych w Polsce, ale mało kto zna jej korzenie. Jeszcze w latach 30. muzykę napisał Adi Rosner, do rosyjskich słów „Ajda pareń, parieniok”. Ale kiedyś, jadąc pociągiem na koncert, wziąłem do ręki gitarę i zagrałem Rosnerowi refren, który stał się tym najsłynniejszym motywem: „Cicha woda, brzegi rwie, nie wiesz nawet, jak i gdzie…” Chociaż oficjalnie Rosner występuje wszędzie jako kompozytor utworu, ja nim jestem także. Na początku lat 50. słowa napisał Ludwik Jerzy Kern i piosenka stała się przebojem. Miała swoją premierę w roku 1953, w Teatrze Satyryków w Krakowie. Czasami jeszcze dziś zdarza mi się, że ktoś starszy patrzy na mnie, nie mogąc sobie przypomnieć nazwiska i mówi: już wiem, „Cicha woda”!

Czy utrzymuje pan nadal jakieś związki ze Lwowem?

Ma się rozumieć. Codziennie. I teraz uważaj. Moja żona Barbara Dunin, hrabina Łabędzka, z którą koncertuję od ponad 40 lat, urodziła się wprawdzie w Krakowie, ale jej rodzice musieli opuścić Lwów. Dawno temu, kiedy oglądali pierwszy raz zdjęcie mojego domu przy Lenartowicza 14, zobaczyli w nim coś znajomego. I wiesz co się okazało? Że sami mieszkali przy Lenartowicza 10. Życie jest piękne, rybeńko, zatacza koło, i tak od 90 lat.

Cały wywiad tutaj:

http://www.rp.pl/artykul/2,305637_Cicha_woda__ze_Lwowa.html

