Jeremi Przybora – Piosenki starszego pana


 
 
Przybora. Mistrzowskie połączenie piosenki lirycznej z żartobliwą. Mistrzostwo polega na tym, że szwów nie widaćWisława Szymborska
[edycja]
Nie miałem pojęcia że kaseta z takimi nagraniami istnieje ale nie tylko ja gdyż google też na ogół milczy na temat tego wydawnictwa. Jak widać na załączonych fotkach kasetę wydała firma Wifon w 1979 roku a nagrań dokonano w lutym 1979 w studio radiowym PR i TV.
Kasetę dołączono do książki autorstwa Jeremiego Przybory zatytułowanej „Ciociu przestrasz wujka” będącą zbiorem „krótszych lub „dłuższych” zabawnych opowiadań, anegdot.
Autorem prawie wszystkich słów piosenek jest Jeremi Przybora, autorem muzyki, Jerzy Wasowski, przeważnie, Jerzy Derfel, czasami.
Wszystkie piosenki, poprzedzone własnymi zapowiedziami, śpiewa Jeremi Przybora. W nie których utworach można usłyszeć sopranistkę Ewę Górę.
Wszystko co można usłyszeć z kasety jest zjawiskowej urody, klasyczne, cudne.
Nie wiem, czy jest wznowienie na CD, nie spotkałem się z takowym. Jeśli nie ma to jest to
sytuacja żenująca.
ps: kaseta, mimo ponad 30 lat zachowana w stanie cudnym i tak gra!
[edycja 2]
Jak to stało się że ja tych nagrań nie znam. Coś mnie ominęło, przeoczyłem. To są popularne nagranie a ja zagapiłem się? Napiszcie coś. Byłbym wdzięczny!
Nagranie „Średnie miasta” mnie zabiło. Nie ma mnie, nie żyję. 
Heh, czy aby Pan Lipko nie podebrał sobie owego „szlagwortu” z tego utworu, w utworze Budki Suflera, Wieża Babel? Jak wam wasze ucho podpowiada?
